
Garancia és szavatosság
Minden javított alkatrésznek, az általunk javított részére teljeskörű szavatosságot vállalunk. Fontos, hogy az elvégzett munkát átvételkor munkatársunkkal ellenőrizzék! A munkalapot, az átvételéig őrizzék meg!
A szavatossági időt Polgári Törvénykönyv (Ptk.) tartalmazza. A Ptk. 6:159. §-a szerint alkalmazzuk mi is. A szavatossági idő 6 hónaptól 2 évig terjed, az elvégzett munkától függően. Szavatossági időszakok (Általános szavatossági idő): 2 év a szolgáltatás teljesítésétől számítva. Az első 6 hónapban vélelmezhető, hogy a hiba már a teljesítéskor fennállt, és a szolgáltatónak kell bizonyítania az ellenkezőjét. 6 hónapon túl a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a hiba eredendően fennállt.
Mi a különbség a szavatosság és jótállás között?
Minőségi kifogás esetén szavatossági, illetve jótállási igény érvényesíthető. Ez utóbbit a köznyelvben "garancia" néven szokták emlegetni. Szavatosságnál és jótállásnál ugyan azokat az igényeket lehet érvényesíteni (javítás, csere, árleszállítás, elállás a szerződéstől), az eltérés abban van, hogy az eladó mennyi ideig köteles helytállni, illetve kit terhel a bizonyítási kötelezettség.
A jótállás kedvezőbb a fogyasztó számára a szavatosságnál, mert a jótállási idő (1 év) alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek. Míg szavatosságnál – fogyasztói szerződés esetén – ez csak a vásárlást követő hat hónapon belül van így, utána megfordul a bizonyítási teher.
Copyright © Minden jog fenntartva
2004-2024
Lökhárító javítás
Lökhárító javítás